پراگ شهری است که در نوشته‌های گوتیک، عجیب و غریب و الهام‌بخش کافکا به‌خوبی به تصویر کشیده شده است. نوشته‌هایی که در آن از مجسمه‌های سورئال، کافه‌های ادبی و هتل‌های تاریخی این شهر سخن به میان آمده. از این جهت سفر به پراگ می‌تواند جالب و متفاوت باشد. با  مجله گردشگری سفرزون همراه باشید تا شما را به یک گشت کافکایی در پراگ ببریم.

سفر به پراگ و گشت در میان مجسمه‌های سورئال 

چطور در سفر به پراگ مثل کافکا در این شهر گردش کنیم؟ ۱

تماشای مجسمه‌های پراگ در این شهر لطف خاصی دارد

این‌که شهری به هنرمندان برجسته خود ادای احترام کند اتفاق غیرمعمولی نیست؛ اما این داستان در مورد شهر پراگ اندکی متفاوت است. افتخار این شهر به «فرانتس کافکا» چیزی فراتر از حد معمول است و مثل هر شهر دیگر امر عادی محسوب نمی‎شود. یکی از این موارد مجسمه‌ی برنزی فرانتس کافکاست که سازنده آن «یاروسلاو رونا» با الهام از یکی از داستان‌ کوتاه‌های این نویسنده در اندازه‌ای بسیار بزرگ ساخته است. این مجسمه روی گذرگاه خیابان «دوشنی» قرار دارد. این مجسمه‌ساز به‌جای این‌که فقط چهره‌ی نویسنده را بسازد تصمیم گرفته یک غول بی‌سر و گردن برنزی بسازد که مجسمه‌ی کوچک‌تری از کافکا روی شانه‌اش قرار دارد. در سفر به پراگ ، تماشای این مجسمه را از دست ندهید و همین حالا برای سفر به این شهر زیبا یک برنامه‌ی خوب بریزید. 

با وجود ماهیت سورئال این مجسمه از رونا، این منحصر به‌فردترین و خاص‌ترین ادای احترام به کافکا در مرکز این شهر نیست. مهم‌ترین ادای احترامی که در سفر به پراگ در سطح این شهر می‌بینید مربوط می‌شود به مجسمه‌ساز «دیوید چرنی» است که مجسمه‌ای از فرانتس کافکا با ارتفاع ۱۱ متر در مرکز کوآدریو ساخته است. این مجسمه از قطعات متحرکی ساخته شده است که از زوایه راست چهره کافکا را تشکیل می‌دهد.

ادبیات و پراگ گردی

چطور در سفر به پراگ مثل کافکا در این شهر گردش کنیم؟ ۲

پراگ شهر هنر و ادب و موطن کافکاست

موزه‌ی فرانتس کافکا در مجاورت «مالا استرانا» سرشار از خاطراتی‌ست که در ارتباط با زندگی و کتاب‌های این نویسنده‌ی مشهور در پراگ است؛ همچنین دو نمایشگاه دائمی در آن‌جا وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه پراگ به نوشته‌های کافکا ادامه مطلب.

 بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.


مجله‌ی گردشگری پراگ ,کافکا ,مجسمه ,ساخته ,ادای ,مجسمه‌های ,فرانتس کافکا ,قرار دارد ,ادای احترام منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سوالات و نمرات ورودی 98(فیزیک پایه) آموزش بهینه سازی سایت معرفی کالا elbadaw math1mir •|پَروازِ بـــى اِنتِها|• وبوکا پی اس دی پرینت - مرجع طرح لایه باز