غذا در هر شهر و یا کشوری یکی از نمادهای فرهنگ آن است. این غذا است که نشان می‌دهد مردم یک منطقه چه پیشینه‌ای دارند و طعم هر غذایی داستان‌ خود را دارد. گیلان برای شکم‌گردها منطقه‌ی پرباری است. منطقه‌ای سرشار از غذاهای محلی که از قطب‌های غذایی کشور است. در سال ۱۳۹۴ شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی در یونسکو ثبت شد. تنوع غذاها در گیلان بسیار زیاد است. با مجله گردشگری سفرزون همراه شوید تا شما را با تعدادی از غذاهای محلی گیلان آشنا کنیم. آشپزی گیلان شبیه به ساختن یک رویای زیباست. همراه ما بیایید تا خواب خوش خوراک را به حقیقت نزدیک کنیم.

کباب ترش ؛ از لذیذترین غذاهای محلی گیلان

Untitled-9-3.jpg

این کباب خوشمزه که از گوشت تازه، روغن، پیاز و سیر رنده شده، سبزیجات ریز خرد شده، گردوی چرخ شده، فلفل و رب انار تشکیل می‌شود یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای محلی گیلان است. وقتی که این مواد را برای درست کردن کباب ترش با همدیگر مخلوط میکنیم باید سه ساعت به آن‌ها استراحت بدهیم و بعد به فاصله‌ی یک بند انگشت مواد را به سیخ می‌کشیم. بهترین روش برای کباب کردن این غذا آتش ذغالی است.

آلومسما ؛ طعم خوش شمال

Untitled-8-4.jpg

آلومسما یکی دیگر از غذاهای محلی گیلان است. با این غذا طعم گوشت با مرغ پخته و پیاز سرخ شده با روغن و شکر و آلوی خراسانی که در بادیه جوشانده می‌شود از ذهن هیچ مسافری بیرون نمی‌رود.

باقالی‌قاتوق ؛ مشهورترین غذای محلی گیلان

Untitled-7-4.jpg

اسم باقالی‌قاتوق را به طور حتم زیاد شنیده‌اید؛ غذایی بسیار معروف در گیلان که برای تهیه‌ی آن باقالی پوست‌کنده‌ی مازندران و یا لوبیای پوست‌کنده گیلان که به پاچ باقلا معروف است را با روغن و تخم مرغ و نمک و فلفل و شِوِد(نوعی سبزی) و سیر مخلوط می‌کنیم تا جا بیفتد. اگر باقلاقانق را در ادامه مطلب.

 بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.


مجله‌ی گردشگری گیلان ,محلی ,غذاهای ,کباب ,شده، ,غذایی ,محلی گیلان ,غذاهای محلی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

avaye-edalat کینگ لرن Zachariah5wnr Website باشگاه سایبری مکانی برای آموزش تمامی مباحث رایانه ای Tune Note کسب و کار آنلاین ظروف مسی و تزئینات مسی